rhocabus.blogg.se

Om mig Sandra och stoet Miras väg mot högre höjder

Äntligen ledig!

Publicerad 2015-08-28 19:21:11 i Allmänt,

Jobbat tre nätter på rad nu är känner mig väldigt sliten.
Igår blev det en runda ut i skogen med sällspak, mycket mysigt och välbehövligt för att ladda om batterierna,  Mira kändes pigg och fräsch :). 
 
Idag blev det lite jobb på ridbanan, lite bommar med olika avstånd och fokus på att unna variera galoppsprång, kändes rikigt fin! Brunsten har i stort sätt släppt så nu kan hon fokusera på lite annat än kompisarna också. Imorgon är planen att bygga på detta jobbet med lite studs, mindre hinder för att variera galoppsprång samt öva på lite omhoppningssvängar, alltså att behålla galoppen genom svängen och hitta ett framåtläge och inte plocka bort nån galopp. Innan i omhoppningar har jag tagit större svängar och vägar för Mira vinner så mycket marki sin galopp och då hade jag svårt att ha kvar galoppen i snävare svängar och fick aldrig något framåtläge och då kände jag att jag tjänade på de större vägarna. 
 
Men nu har hon orken, villet hon säkert haft hela tiden, men jag har hittat taktiken på hur jag ska göra och det känns riktigt bra! Blir lika förvånad varje gång poletten trillar ner, känslan blir lite som att varför har jag inte fattat detta innan? Det var ju inga konstigheter! 
 
Aja, nu blir det fredagsmys med sambon som i detta nu är och köper sushi till oss, trevlig fredag på er :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela