rhocabus.blogg.se

Om mig Sandra och stoet Miras väg mot högre höjder

För mycket att göra på för lie tid

Publicerad 2015-08-25 10:21:47 i Allmänt,

Så kan man väl sammanfatta de senase dagarna för min del, så därför har bloggen tyvärr blivit lidande! Men allt har rullat på i 190.. Jobbat natt, ridit, hjälp diverse vänner med olika saker och försökt sova däremellen. 
 
Mira har iallafall känts fin så det känns bra. Hoppade lite på hemmaplan igår och det gick jättebra. Väldigt taggad och brunstig prinsessa. Men allt började bra och hon hoppade som att det vore hus och jag red faktiskt väldigt bra, inte allt för ofta man känner det, men igår var jag verkligen nöjd över min ridning och den känslan är underbar! 
 
Sen dök hennes kompisar upp i skogen och stod och gnäggade och kollade på henne och då gick det ju mindre bra ;) . Sprang på tvären, kollade åt fel håll, skrek och missade i stort sätt att  de va hinder framför henne. Men men, ingen idé att bråka med henne, visste att det skulle bli så nu för vi släppte ihop alla fyra i söndags och när hon släpps ihop med andra hästar å blir hon tokbrunstig i några dagar. Hon brustar ganska (väldigt) ofta men det brukar inte påverkar henne i ridningen, men nu gjorde det och det är bara att gilla läget, känns förmodligen bättre redan idag :). 
 
Så ni som har ston, blir dom påverkade av brunsten och isåfall på vilket sätt? :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela