rhocabus.blogg.se

Om mig Sandra och stoet Miras väg mot högre höjder

Lite planering!

Publicerad 2015-08-09 17:27:10 i Allmänt,

Nu har vi äntligen börjat planera in lite saker som händer framöver! :). 
 
Nästa helg är det en pay&jump, har "anmält" till två 1.00 m, men blir förmodligen 1.00 m och 1.10, för hon har känts väldigt fin och jag känner mig tillbaka på banan igen ;). 
 
Onsdagen veckan efter börjar ÄNTLIGEN hoppträningarna igen, som jag har längtat, har inte tränat sen i januari/början på februari.
 
Helgen därefter blir det tävling! Anmäld till 90 cm och 1 m. Hade gärna ridit 1.00 m och 1.10 m men mellan de klasserna ligger det en lagklass som kommer ta sjukt lång tid, och eftersom det är min kära sambo som ställer upp så snällt med att köra så tycker jag inte det känns snällt mot honom att vänta så länge bara för att, och sen känner jag att det kan vara bra för mig och Mira (mest mig) att bara dra ut på en en lägre tävling nu första gången, har inte varit på tävling sen i oktober (!!!). 
 
Men sen efter den kommer det lite andra tävlingar med lite mer 1.10, nån 1.15 och två 1.10, så de kommer vi att satsa på då! Och går allt som det ska så är förhoppningen att vi ska hoppa en 1.20 innan vinteruppehållet. Vi har en pay&jump på min hemmaklubb i början på november, och har det inte blivit på tävling innan dess så kommer det garanterat bli då :). Det hade varit så skönt för mest min del att att känna att vi har gjort det en gång innan det är dags för lite vintervila och sedan vårsäsongen, för då ska vi lägga oss på en stadig 1.20-nivå och helt och hållet beroende på hur det känns, försöka kvala till amatör touren. Men den som lever får se. Men jag hoppas att ni vill följa vår väg dit, i både med och motgångar! 
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2015-08-11 09:36:32

Vad roligt med lite tävlingar inplanerat, man blir liksom lite mer taggad om man har något att träna för :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela