rhocabus.blogg.se

Om mig Sandra och stoet Miras väg mot högre höjder

Svar på kommentar :)

Publicerad 2015-08-18 16:58:42 i Allmänt,

Fick denna kommentaren och tänkte att jag lika väl kunde svara på den i ett eget inlägg då det säkert är flera av er som undrar, för ni kanske inte följt vår resa så pass läge :). 
 
Varför har du tagit en paus med träningarna? :) Tänker eftersom målet är Falsterbo, borde du väl ligga i med träningar osv? :) Kram!
 

Anledningen till att vi fick ta en ofrivillig paus i våras med träningar och allt är för att Mira fick en bihålsinflammation. Och i och med det blev det operation, så de fick öppna upp skallbenet på henne och gå in och tömma bihålan och sätta invändigt drenage m.m. Så hon stod på box i 2 veckor, sjukhage 3 veckor. När vi plockade bort agrafferna från OP-såret på henne så fick hon tyvärr diverse sårinfektioner, vilket veterinären sa att det kunde vi i stort sätt räkna med då ansiktet är ett av de ställerna det är i stort sätt oundvikligt att få en infektion. Så hon blev stående i ca 4 månader pga diverse saker, operation och infektioner, penicillinkurer. Och lagom till hon kom igång igen så va det sommaruppehåll för träningarna...
 
Så det är enda anledningen till att vi har pausat från träningarna, ingenting jag själv valt utan det va väldigt ofrivilligt! :). Men imorgon dra det igång igen och vi känner oss säkrare än någonsin. Vi har en bit till innan vi är tillbaka i den formen vi va i innan allt detta, men viljan känns starkare än någonsin :).
 
Fortsätt gärna att ställa frågor ifall det är någonting ni undrar över så ska jag svara så gott jag kan! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela